کیسه فیلتر پلی استر، کیسه فیلتر مقرون به صرفه صنعت فیلتراسیون

در میان انواع کیسه فیلتر با جنس های گوناگون ، بگ فیلتر پلی استر به دلیل خواص خوب فیزیکی و همچنین هزینه نسبتاً پایین آن نسبت به فیلتر های موجود در سیستم فیلتراسیون تهویه صنعتی (بگ فیلتر) از محبوبیت بالاتری برخوردار است. تقریبا در 90 درصد صنایع که دمای کاری زیر 120 درجه و ذرات غبار ساده بدون خاصیت اسیدی و بازی را شامل می شوند این نوع کیسه فیلتر کاربرد دارد.

آشنایی با انواع کیسه فیلتر با جنس پارچه پلی استر

پارچه پلی استر به اصطلاح بازاری به پارچه نمدی موسوم است با این تفاوت که نمد پایه گیاهی (پنبه) یا حیوانی (پشم) دارد اما پایه ساخت پارچه پلی استر مواد مصنوعی (پلاستیکی) است و به وسیله ماشین آلات ساخته شده. از این رو هزینه ساخت پایین و حجم تولید بالا می باشد.

این نوع پارچه در دو نوع بافت و بی بافت تولید می شود. در صنعت فیلتراسیون به دلیل افت فشار پایین تر، عمدتاً از نوع پلی استر بی بافت استفاده می شود. پلی استر بی بافت به وسیله کوبش و سوزن زنی الیاف اولیه تولید میشود، هرچه میزان کوبش و سوزن زنی بیشتر باشد ضخامت پارچه پلی استر و همچنین منافذ درون پارچه کاهش و افت فشار افزایش می یابد. ازین رو انتخاب ضخامت کیسه فیلتر پلی استر با توجه به نوع ذرات آلاینده (گرد و غبار- فیوم) و همچنین فشار و هوا گذر باید متناسب باشد. استاندارد ضخامت این نوع کیسه فیلتر در بازه 3 الی 5 میلیمتر با دانیسیته 500 الی 550 گرم بر متر مربع می باشد.

در ساخت کیسه فیلتر پلی استر بی بافت از نوعی تور مشبک در میان پارچه استفاده میشود که اصطلاحا به آن ساپورت میانی گفته می شود. مزیت این ساپورت، بالا بردن استحکام کیسه فیلتر هنگام پالس زنی سیستم تمیز کننده (جت پالس) در فرایند فیلتراسیون می باشد. وجود ساپورت میانی در کیسه فیلتر های پلی استر موجب میشود که تراکم بالاتر رفته و در صنایعی که غبار درشت یا چسبنده دارند، امکان به دام افتادن غبار در خلل و فرج بگ فیلتر بالا می رود به همین سبب راندمان سیستم پایین آمده و این عیب محسوب می شود. به همین خاطر پارچه پلی استر بی بافت در دو نوع با ساپورت میانی و بی ساپورت میانی موجود است.

نحوه دوخت کیسه فیلتر های پلی استر نیز به دو روش دوخت با نخ مقاوم از جنس پلی استر و دوخت اولتراسونیک مقدور می باشد. این نوع دوخت با توجه به نیاز مشتری قابلیت انتخاب دارد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

درخواست قیمت و مشاوره